torsdag, augusti 13, 2009

Point Mugu

Så heter det där jag ska springa ett 11 km lopp den 27:e september. Det ligger i någon av Malibu´s otaliga kanjoner. Jag får en t-shirt inkluderad i anmälningsavgiften men förväntar mig trots det inga stordåd. Det går liksom lite trögt med uppladdningen. Klockan är för närvarande sju på morgonen och jag är tvärvaken, men inspiration till morgonlöpning vill helt enkelt inte infinna sig. Kan man gå kurs i att bli morgonmänniska? Det ligger som någon slags outtalad prestige i att vara pigg på morgnarna och att vara sömnig redan klockan nio på kvällen. Eller är det bara helt enkelt så (hemska tanke) att jag är lat? Komslös, skulle man nog definiera det som om man pratade Bodamål med mig. Jag behöver en piska, morötter har aldrig fungerat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar